Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for www.paperconsult.dk:
www.paperconsult.dk er ejet af:
PaperConsult A/S
Wichmandsgade 3
5000 Odense C
CVR: 34624437

1. Handel med www.paperconsult.dk

Ved køb på www.paperconsult.dk erklærer kunden at have læst og accepteret disse handelsbetingelser, herunder at handel og korrespondance foregår elektronisk.
Umiddelbart efter afgivelse af ordre modtager kunden elektronisk ordrebekræftelse.
www.paperconsult.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Samtidig med afsendelse af varerne fremsendes elektronisk faktura via mail.

2. Priser

Alle priser er ekskl. 25 % moms og gælder kun inden for Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk med mindre andet aftales.

3. Levering

Lagervarer leveres 1-2 hverdage efter bestilling.
Specielt fremstillede varer leveres efter aftale.

4. Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

5. Betaling

Ved kontantkøb afgives kreditkortoplysning i forbindelse med køb, hvorefter pengene trækkes på kundens kort ved varens afsendelse.
Ved kreditkøb ydes 8 dages kredit med mindre andet er aftalt.www.paperconsult.dk forbeholder sig retten til at indhente generelle kreditoplysninger om kunden til brug for en kreditvurdering forud for indgåelse af nye aftaler. www.paperconsult.dk er på den baggrund berettiget til at afvise et kundeforhold. I disse tilfælde vil kunden blive informeret om muligheden for at forudbetale for ordren.
www.paperconsult.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
Ved manglende rettidig betaling vil en rykker blive fremsendt. Efterfølgende rykkere vil blive pålagt rykkergebyrer og renter af det skyldige beløb jf. Rentelovens §5. Ved forsat manglende betaling af det fulde beløb, inklusive rykkergebyrer og renter, vil det skyldige beløb blive overdraget til opkrævning via inkasso. Omkostninger til inkasso-opkrævning tilfalder desuden debitor.

6. Fortrydelsesret

Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Dog tages ubrugte varer i original emballage retur, såfremt der er indgået særskilt aftale herom.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.

7. Forbehold

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos www.paperconsult.dk ´s samarbejdspartnere.

8. Tvist

Enhver tvist mellem www.paperconsult.dk og kunden er underlagt dansk lov.

9. Markedsføring

www.paperconsult.dk har ret til, i markedsføringssammenhæng, at oplyse tredjemand om, at kunden er bruger af produkter.